Gökberk Keleş (Wisconsin)

Merhaba arkadaşlar öncelikle 2013 yazını hiçbir zaman unutmayacağım bir yaz olarak geçirmemi sağlayan başta Bahri abi ve Elif ablaya sonraya tüm yero ailesine teşekkür ederim. Sizlere programımın nasıl geçtiğini anlatmak istiyorum keyifli okumalar diyerek başlıyorum 🙂

Yero’yu 2 arkadaşımın tavsiyesiyle tercih ettim ve kasım da program ücretimi ödemeye başladım pasaport işlemi dosya göndermeler derken her şeyi hallettim ve vize görüşmesi tarihi geldi çattı heyecan tavan tabi gittik konsolosluğa kapıdan heyecan 2 kat oldu sıra bana geldi ve sarışın teyzem bana vize vermedi hem de kendi yanlış anlamasından dolayı neyse aradım Bahri abimi böyle böyle dedim sağ olsun bana destek verdi ve 2. görüşmeye gitmem gerektiğini alabilecek seviyede olduğu söyledi 2. vize görüşmesinde adres değiştirip İstanbul’a gittim ve vizeyi aldım sonra uçak biletimi de aldık beklemeye başladık…

Evet sonunda Havaalanında uçağımı bekliyorum yero ile giden 3 arkadaş daha vardı oradan beraber bindik uçağa git git bitmiyor yol her neyse gözlerimi açtığımda Filmlerde gördüğüm ve sadece basketbol takımını bildiğim bir sehir Chicago 4arkadaş havaalanından 3 saat mesafede olan wisconsin dells denen küçük bir kasabaya gittik arabadan indim başladım Bahri abiyi anmaya 15 gün böyle ben Bahri abiyi anıyorum ama ciddi ciddi 🙂 çalışmaya başladık menajerim How is going diyip duruyor ilk günlerde How=Nasıl Going=Gitmek ben zaten adapte olamamışım The Bus diyorum o kadara kadar afallamış durumdayım 🙂 neyse sonra meğersem gerçek anlamını öğreniyorum tabi 15 gün boyunca çok zorlanırken sonra her şey çok güzel olmaya başlıyor dilin ilerlemeye başlıyor anlıyorsun bunu zaten ama şunu unutmayın siz harbiden çalışmaya gidiyorsunuz yani haberiniz olsun öyle 3 ay yatayım güneşleneyim gezeyim yok yani 🙂 gezi son 2 hafta 🙂 ve aradaki day-off lar

1.Etkinliğimiz Chicago gezisi 5 kişi araba kiralık ve Chicago’ya gittik park yerleri saati 16 dolardan başlayınca bizde bedava ya bir alışveriş merkezinin otoparkına koyduk arabayı skydeck te çıktık gezdik ve arabayı geri almaya geldik birde baktık ki akümüz bitmiş Ryanın bana of kanka why didnt you turn off lights? Demesi aklımdan çıkmıyor her neyse Ryanın sayesinde bir Amerikalı dayımız akümüzü şarj etti 5 10 15 dk derken hala marş basmıyor arkadaşlara arabayı ittirmelerini söyledim ryan garibin aval aval bakıyor ne olduğunu anlamadan neyse arabayı vurdurarak çalıştırdık Türk’üz sonuçta 🙂 Akşam eve dönerken de yolu kaybetmemiz ayrı birşey.

Birde vukuatımızı anlatalım pizza ranch de buffet menü varmış dediler 2 arkadaş gittik ve 10 dolar verip sınırsız yedik sıra geldi evimize çocuklara yemek götürmeye çantalarımızdaki kaplara pizza mı chicken mı dersin doldurduk tam kalkarken yaşlı Amerikalı kasiyer teyzem yanımıza çöp kutusuyla geldi bize çantamızdan her şeyi çöpe atmamızı kameradan her şeyi gördüğünü söyle di bizde what diyip duruyoz ingilizce bilmez ayağına yatıyoruz nafile kadın get outtttt diye bağırdı ve polisi aradığını söyledi bizde koşarak çıktık kaçtık Türk olduğumuzu gösterdik yine 🙂

Ve eylül geldi iş bitti travel yapıcaz New york- Washington-Niagara Falls-Boston ve Pensilvanya 5 günlük tur aldık Çin turuna katıldık biz her şey dahil diye biliyorduk ve her gittiğimiz yer paralıymış meğersem Çinliyle kavga dövüş biz girmicez dedik oda o zaman otele gidin yatın dedi 10 türk olarak empire state girecekmişiz en azından biz yine girmeyecez sevgili rehberimiz bize bileti verdi kaş göz yaptı çıkışta verirsiniz biletleri dedi bizde tamam diyip girmedik çıkışta yanına gittigimizde biletler artık okutuldu 43 dolar ödeyeceksiniz demesiyle bizim turun kalan 4 gününü otobüsteki insanlara verdiğimiz rahatsızlık çok iyiydi ama kaldığımız hoteller harbi iyi di gece 1 2 de yat sabah 5 te yine yola koyul travelıda bitirdik cepte 2 centle jfk airportta geçirdiğimiz yaklaşık 2 gün ve la guardia airporttaki 1 gün unutamayacağım son derece konforlu yerlerdi 🙂 ve bu 2 havaalanında ki tüm wifi alanları yatılacak güzel yerler kaçış planı falan yapsak her yeri biliyoruz .

Güzel bir yazın sonunda bindik uçağa ve indik İstanbul’a eve gittiğimde güzel bir karşılama yemekler falan 10 numara 2 gün sonra babamın bana oğlum bana (ben giderken şöyle dedim bu programla tüm verdiğin parayı getireceğim herkes çıkarıyor parasını hatta 10 15 bin dolar kazananlar var diyip kandırmam paraları Amerika’ya bir daha kolay kolay gidemeyeceğimi düşünerek orada harcamam …) benim dolarcıklar nerede demesi ve ona cebimdeki 2 cent’i verebilmemde güzel bir anıydı tabi.

Sonuç olarak herkesin bu heyecanı tatmasını tavsiye ederim şimdiden 2014 watçılarına iyi eğlenceler ve iyi bir yaz geçirmeleri dileğiyle 🙂

İlginizi çekebilir..

Çin

ÇİN’DE ÜNİVERSİTE EĞİTİMİ

Liseden mezun olduktan sonra LYS’ye girme zorunluluğu olmaksızın Çin’de üniversite okumak mümkün. Üniversitelerin maliyeti oldukça uygun yaşam maliyeti de birçok ülkeye kıyasla oldukça düşük. Çin’de ...